Sunt multe, ​prea ​multe motive pentru care incurajez companiile cu care colaborez sa ​investeasca​ ​imaginea lor digitala sau​ Employer Brand​ing​-ul lor. Unii nu stiu cum, altii nu au timp, cert este ca tot mai multe firme vor​ si asta ma bucura​. Insa imi este atat de ciuda atunci cand intru in companii si vad cat de misto este la ei si nimeni, dar NIMENI din exterior nu stie, incat as scrie pe peretii de la metrou, blocuri si pe cer : BRIGHT UP YOUR EMPLOYER BRAND IMAGE, PLEASE!! E prea pacat sa nu o faci. Daca inca nu esti convins ca firma ta merita un boost de imagine in online, poate asta te va convinge:

Iata 10 motive principale pentru care merita sa lucrezi la imaginea ta de angajator si la cum te percep ceilalti. Cei din afara.

1. In primul rand, vei atrage candidati. Cu totii vrem sa atragem oameni in echipa. Daca te confrunti cu o fluctuatie de personal care iti creaza disconfort, fie prin prisma naturii business-ului tau, fie ca e ceva ce merita modificat in procesul de recrutare, iata un motiv in plus sa atragi candidati noi. E un flux continuu, cat timp vei fi prezent in online, vor aplica si ei.

2. Avand o imagine de angajator solida, exista posibilitatea (da, stiu, probabil vei fi surprins), ca multi dintre candidati sa accepte un salariu poate mai mic, doar pentru ca isi doresc sa faca parte din echipa ​ta​. Au vazut , le-a placut, ce ramane de facut?​ ​

3. 78% dintre candidatii in cautare de job, se pare ca fac inainte un research online despre compania la care au intentia sa aplice. Daca nu gasesc nimic interesant despre tine, sunt la fel de mari sansele ca CV-ul lor sa nu mai ajunga niciodata in inboxul HR-ului tau. :( Pacat, nu?

4. Un Employer Brand puternic iti creste sansele cu 50% ca aplicantii tai sa fie mult mai bine pregatiti. Hai sa ne gandim o secunda, ce tip de candidat isi face „temele” inainte de a aplica la un job? Exact!! Doar aceia. Pe care si tu ii vrei in echipa! :)

5. Creste retentia de angajati. Statisticile dovedesc ca multi dintre angajatii care pleaca, aleg o companie cu o reputatie mai buna in piata. De unde stiu ei de reputatia aceea? Din online. Cum? Prin imaginea creionata de cealalta companie. Voila!

6. 88% dintre Millenials considera ca a face parte dintr-o companie cu o cultura cu care ei rezoneaza este mai important decat orice altceva. Cum pot ei sa afle ce misto e la tine, si daca they really fit in, daca nu le arati?!

7. 79% dintre persoanele care isi cauta job, folosesc Social Media in acest scop. Esti in online? Activ? Atunci esti vizibil! Nu esti? Maybe you should, ​don’t you think​?

8. Un Employer Brand facut strategic, creste satisfactia la munca in randul angajatilor deja existenti. De ce zic strategic, pentru ca ceea ce vei posta in online despre firma ta, va fi real. Iar daca urci poze de la Special Friday-ul de saptamana aceasta, este clar ca ceva s-a si intamplat acolo, doar nu s-au prelucrat pozele in PhotoShop. Happy Employees,​ Productive Employees :)​

9. Imaginea ta din online de angajator ​dorit​, poate creste si vanzarile serviciilor sau produselor tale. Daca eu sunt un candidat interesat de compania ta, si imi place mult ce vad in online despre tine, nu crezi ca incep sa si cumpar produsele sau serviciile tale si le si recomand mai departe? (intre noi fie vorba, asa am ajuns eu sa consum niste produse de patiserie. Ii vedeam in online, au crescut sub ochii mei-deci acces la informatii catre public despre cat s-au marit, si acum cel putin o data pe saptamana merg special la ei sa mana​n​c niste placinte cu mere delicioase.). Intr-un cuvant, Employer Brand​ing​, again!

10. Al 10-lea, dar nu ultimul din motivele pentru care te incurajez sa faci ceva in directia promovarii imaginii tale de angajator, este sufletul. Umanitatea. Nu-i asa ca vrem cu totii sa fim per​ceputi​ ca niste fiinte umane, dincolo de sigla si brandul care ne reprezinta? Doar lasandu-i sa arunce un ochi pe „gaura cheii” firmei tale, ii vei convinge ca nici ei, daca ti se alatura in echipa, nu vor fi „just a number intr-un Excel”.

Iti suna bine, asa-i?

Daca vrei sa discutam mai multe pe tema asta, chiar si pentru un schimb de idei la o cafea, imi poti scrie oricand la ioana@iamhr.ro.

blog-signature